SHOW REPORT:

PROLJETNI MULTIMEDIA HI-FI SHOW
ZAGREB 2010


  tekst i foto: Marko Pecotić, travanj 2010



U prostorijama zagrebačkog hotela The Regent Esplanade je od 16.-18. travnja 2010. održan Proljetni Multimedia Hi-Fi show. Po broju izlagača, kao i po broju posjetitelja, ovo je bio jedan od najvećih Hi-Fi sajmova na ovim prostorima uopće zadnjih puno godina. Posebno veseli što je na sajmu bilo jako puno novih lica, lica "s ulice", radi se o ljudima koji nisu dio audiofilske zajednice, a koji su velikim interesom obilazili salone i sobe na sajmu. Na sajmu je bilo neuobičajeno puno žena, kao i obitelji (muž, žena, djeca), kao i lica sa hrvatske estrade, TV voditelji itd. U svakom slučaju, bio je ovo sajam za pamćenje! Onima koji nisu posjetili ovaj sajam može samo biti žao. Sajam je bio pun pogodak, nikada ranije bolji!
Glavni pokrovitelj ovog sajma je već tradicionalno bio CITROEN koji je ispred hotela izložio svoje nove atraktivne modele CITROEN C3 i CITROEN DS3 koji su mamili poglede svih posjetitelja.





U apartmanu 107 na katu, svoje novitete je izložio SUMIC AUDIO uz podršku firme AUDIO CINEMA ART. U sustavu se nalaze: Sumic Audio Black Hole 20 interkonekti (XLR, RCA i phono), Sumic Audio Black Hole 3, 4 i 5 strujni kabeli, kao i Sumic Audio Black Hole 5 zvučnički kabeli, zatim Wilson Audio Sophia 2 zvučnici, Accuphase E-350 integrirano pojačalo, Accuphase DP-500 CD player, gramofon VPI Scoutmaster s JMW 9 zvučnicom i Ortofon Kontrapunkt B MC zvučnicom, sve spojeno na strujnu letvu Isotek Sirius, a apartman je akustički tretiran s Acustica Applicata DAAD sustavom sobne akustike.

• Ovdje na Proljetnom Multimedia Hi-Fi sajmu u Esplanadi sjedimo u društvu s gospodinom Damirom Sumićem, poznatim zagrebačkim audiofilom i velikim ljubiteljem vrhunskog zvuka. Gospodin Sumić se bavi proizvodnjom audio kabela koji su poznati širom Hrvatske, pa i šire. Gospodine Sumiću, dobar dan.
Dobar dan!
• Recite, kako ste zadovoljni ovogodišnjim Proljetnim Multimedia Hi-Fi sajmom?
Dobro je, sajam je super, sobe su bolje od Sheratona: stara gradnja, debeli zidovi i cigla. Akustika soba i oblici soba su odlični, sobe su pravokutnog oblika što je dobro za zvuk. A koliko vidim, i drugi izlagači su jako zadovoljni. Koliko ja pamtim, mislim da je ovo do sada najbolji, najposjećeniji i najveći Multimedia Hi-Fi Show.
• S kojim kabelima se nastupili na ovom sajmu?
U ovom sistemu se nalazi starija generacija mojih zvučničkih kabela oznake Black Hole 5, ti kabeli su mi vrlo dragi, jer se pokazalo da cijela Black Hole 5 serija izvrsno svira. Strujni kabeli su također starija serija oznake Black Hole 3, 4 i 5 koji su se isto pokazali vrhunskima. Plus, imam novu seriju interkonekata.
Interkonekti su nova serija kabela na kojima sam primijenio geometriju, sada koristim više vodiča, k tome različtih promjera. Ti novi interkonekti su još u fazi ispitivanja, ali dosadašnja slušanja ovih kabela su dala vrhunske zvučne rezultate. Oznake tih kabela će biti Black Hole 10, 15 i 20.
Također, napravili smo i novi phono interkonekt koji je izrađen bez ikakvih kompromisa. Naime, dok standardni phono interkonekti imaju četiri vodiča, dva za svaki kanal, ovaj moj kabel ima ukupno osam vodiča, po četiri za svaki kanal! U ovom kabelu upotrebljavam srebro maksimalne čistoće, 6 devetki, polirano, koristim zrak i teflon, geometrija je spiralna s pasivnim opletom. Kabel je terminiran s WBT konektorima, i to s najskupljim WBT konektorima koji se mogu kupiti na tržištu. Prve reakcije i prva slušanja ovih kabela su dala odlične rezultate.
U planu imam izraditi i novi model digitalnog koaksijalnog XLR i RCA kabela.
Izrada novih kabela mi je izazov, jer ja sam prvenstveno audiofil, ovim poslom se ne bavim profesionalno nego iz ljubavi. Nastojim svoje kabele izraditi bez kompromisa, važno mi je i da upotrebljavam samo najbolje materijale. I naravno, važno mi je znati što se u toj domeni događa na svjetskom tržištu, što rade Amerikanci koji su najjači u tome, kako bismo ih pratili ili dostigli, što nije lako zbog nedostupnosti materijala i raznih tehnologija.
• Gospodine Sumić, hvala na razgovoru.
Molim.

• U društvu smo s gospodinom Ryckyem Stalmanom, djelatnikom firme Audio Cinema Art. Gospodine Stalman, ovo je Vaš prvi nastup na Multimedia Hi-Fi Showu, ujedno i Vaš zajednički nastup s gospodinom Sumićem. Kako ste zadovoljni s dosadašnjim tijekom sajma?
Pa, čini mi se da je jako dobro sve skupa postavljeno, ukratko: ocjene su pozitivne.
• U par riječi mi opišite Vaš Hi-Fi sustav, imate li kakvih noviteta?
Premijerno prikazanih modela nema. To su sve modeli koji su već prisutni na tržištu jedno određeno vrijeme. Sustav je sastavljen od dva izvora zvuka, znači imamo VPI gramofon, to je njihov drugi ulazni model Scout Master sa JMW-9 ručicom, zvučnica je Ortofon Kontrapunkt B MC, imamo phono stage skandinavske firme Primare, zatim integrirano pojačalo Accuphase E-350, a tu je i već legendarni CD player oznake DP-500. Zvučnici su Wilson Audio Sophia 2, a soba je akustički tretirana s elementima talijanske firme Acustica Applicata DAAD. I naravno, cijeli sustav je ožičen sa Sumic Audio kabelima.
• Vidim da su Wilson zvučnici u bijelom piano finišu. Očito je bijela boja u modi zadnjih par godina.
Pa, da Vam iskreno kažem, bijela boja je izuzetno tražena u zadnje vrijeme. Dapače, barem 50% Sophia koje smo prodali su bile u bijeloj boji.
• Da, vremena kada je bio bitan samo zvuk su definitivno iza nas...
Mi svi znamo da danas više ne prolazi samo zvuk. Jako je bitan i dizajn, jer supruge su te koje daju blagoslov za kupnju zvučnika. Dapače, rekao bih da je izgled nešto što je presudno, za razliku od ranijih vremena. Ponavljam, žena je ta koja ima zadnju riječ kada se radi o kupovini.
• Recite, kako se svjetska kriza odražava na audio industriju?
Pa gledajte, apsolutno se odnosi, to se osjeti na cijelom fahu, više nije kako je bilo prije dvije ili tri godine. Jednostavno moramo pričekati da prođu ova krizna vremena, vjerujem da će tržište kroz godinu-dvije ojačati.
• Nadam se da će ovaj sajam, međuostalim, pomoći firmi Audio Cinema Art da nađe nove kupce. Gospodine Stalman, toliko za sada, zahvaljujem na ovom kratkom razgovoru. Nadam se da se vidimo i na jesenskom Multimedia Hi-Fi sajmu u ovom istom hotelu.
Pa, ja vjerujem da će biti tako, baš možda da pokažemo nešto novo, udarno i premijerno.

• Na sajmu smo zatekli i gospodina Deana Baričića, čuvenog novinara s Audio Pulsa... Dobar dan, gospodine Baričić!
Pa, ne bih baš rekao da sam novinar, ali...
• No dobro, u svakom slučaju ste osoba koja značajno doprinosi kvaliteti Audio Pulsa u cjelini. Recite, vidim da ste na sajmu prisutni sva tri dana, to mi je drago za vidjeti...
Nedam se otjerati sa sajma... (smijeh). Mogu reći da je ovo jedan od, ako ne najbolji dosad, onda svakako sajam koji ima svoju dušu, a i hotel je sjajan. U svakom slučaju, ovaj sajam je pravi bonbončić.
Posebno mi je za oko zapela činjenica da na ovom sajmu ima ljudi koje nikada ranije nisam vidio. Na sajmu vidim jako puno ženskih lica među posjetiteljima. Rad se o potpuno novim licima koje nikada ranije nisam viđao, i to je sigurno jako dobro za sajam. Imam dojam da je na sajmu relativno malo audiofila i mnogo sasvim novih lica.
Također, na sajmu vidim i nove firme iz nama susjednih zemalja, krasno su se predstavili. Zvuk u svakoj sobi i salonu mi je jako dobar.

U sobi 114 na katu je izlagao AUDIO EPILOG. Sustav čine Audio Epilog Issa zvučnici (4.800 KN), Cayin S-100 pojačalo (10.000 KN), Cayin CD-1ST CD player (9.000 KN), sve povezano s Audio Eplog Albino kabelima (1.320 KN).

• U društvu smo s gospodinom Deanom Leđencem, vlasnikom i glavnim dizajnerom firme Audio Epilog iz Zagreba. Gospodine Leđenac, dobar dan! Recite, kako ste?
Izvrsno sam! Sajam je jako lijep i ugodan. Hotel je starije gradnje, u tradiciji hi-fi sajmova od prije 20-ak godina, a atmosfera na sajmu je jako ugodna. Sobe su tople i jako, jako lijepe, akustika soba je prekrasna, a posjećenost je izvrsna.
• Od puno ljudi sam čuo da na sajmu dominiraju nova lica, ljudi koje većina nas nije ranije vidjela, audiofili kao da su u manjini na ovom sajmu?
Pa, glazba je nešto što nema granice, dobar zvuk i audiofilija nisu namijenjeni samo audiofilima, nego i glazboljupcima. Ono što se zadnja tri dana dešavalo ovdje na sajmu je upravo jedna neobična činjenica da je ovaj sajam posjetilo jako puno ljudi koji su izvan audio branše, i imam dojam da su uživali u dobroj glazbi. A upravo to je poticaj za nas koji proizvodimo hi-fi komponente! Naime, audiofilija nije jedino mjesto gdje se traže kupci, i ovaj sajam upravo tome ide u prilog.
U ova tri dana ste u mnogo navrata mogli vidjeti da su čitave obitelji - muževi, žene i djeca - posjetile ovaj sajam. Sajam su posjetile obitelji s različitim glazbenim ukusima, međutim, uočio sam da su svi članovi obitelji podjednako uživali u glazbi.
• Ukratko nam predstavite hi-fi sustav koji ste ovdje izložili, imate li kakvih noviteta?
Ono što smo predstavili na ovom sajmu je model Issa, to je zvučnik koji je prije svega izuzetno cijenovno konkurentan. Konkretno, radi se o 4.800 KN za par (s PDV-om). To je zvučnik koji smo sada predstavili po prvi puta u novom izdanju, a naziv zvučnika je ostao isti, međutim, od ove godine je Issa dostupna u ovoj novoj verziji. Iako se Issa proizvodi zadnje tri godine, sada smo ga unaprijedili.
Novost je i da u Zagrebu vrlo brzo otvaramo maloprodajni salon.
Također, pokušavamo s našim proizvodom kao domaćim proizvodom izaći na hrvatsko tržište bez svih dodatnih troškova, poput distributerske marže. Mi smo u svijetu prisutni već desetak godina, dakle firma Audio Epilog većinu vlastitog proizvodnog programa izvozi, govorimo o preko 90% našeg programa. Ono što ćemo sada napraviti, malo čudno, jest da ćemo se nakon petnaestak godina postojanja konačno etablirati i na domaćem tržištu. Domaće tržište je nama jako blisko i poznato.
• Na tom istom domaćem tržištu imate sasvim solidnu reputaciju...
Pa, pošto se bavimo proizvodnjom zvučnika, nismo mogli prvo krenuti od doma, nego smo prvo morali početi izvoziti da bismo se održali. Nakon desetak godina proizvodnje, tek danas smo u situaciji kada razmišljamo ozbiljno i o domaćem tržištu, tome u prilog ide i naš nastup na ovom sajmu.
• Nadam se da se vidimo i na jesenskom Hi-Fi sajmu u ovom istom hotelu?
Sigurno, jer ovo je jedan od najboljih audio sajmova koje sam vidio u Hrvatskoj. Organizacija, posjećenost i sobe su izuzetne.
• Nedavno ste nastupili i na sajmu u Londonu, kako je bilo?
Bili smo na sajmu u Londonu prije tri tjedna, londonski sajam je jedan od kvalitetnijih sajmova u Europi, tamo smo za model Issa dobili vrlo kvalitetne ocjene od lokalnih, britanskih žurnalista. Tri tjedna kasnije, evo, predstavljamo ga i na sajmu u Zagrebu. Europsko, tj. englesko tržište je naše, mogu reći, skoro domicilno tržište obzirom da tamo radimo već tri godine. U Engleskoj imamo osnovanu firmu Audio Epilog UK, tamo su zaposlena naša dva djelatnika koji rade u uredu u Londonu.
Engleska je zemlja hi-fija, Engleska je zemlja u kojoj ljudi kada useljavaju u nove stanove prvo kupuju hi-fi sustav, a tek nakon toga kupuju televizor. Tako da je logično da na takvo tržište moramo izaći snažno, i s velikom pažnjom, jer Englezi su opinion makeri. Dakle, ljudi koji rade u engleskoj audio industriji su ljudi koji kreiraju mišljenje koje se reflektira na cijeli svijet.
• Audio Epilog je odnedavno i ekskluzivni zastupnik za firmu Cayin, kako je došlo do te suradnje?
Tako je. Suradnju s Cayinom smo započeli još prije sedam ili osam godina, i to sramežljivim kupovanjem njihovih CD playera i pojačala. Ljudi u Cayinu, kao i njihovi proizvodi, su nam se dopali već u prvim kontaktima. Obzirom da smo mi proizvodač zvučnka, logičan korak je bio da nađemo partnera s kojim ćemo raditi import elektronike koja će pasati uz naše zvučnike. Dakle, da bismo zaokružili kompletnu sliku, trebali smo kvalitetnog partnera. Tako da se danas kod nas može kupiti kompletan program firme Cayin. Upravo na ovom sajamu smo Cayin proizvode po prvi put pokazali u Hrvatskoj.
• Za kraj, postoji li još nešto čega se nismo dotaknuli?
To je to, mislim da smo sve bitne stvari rekli... Samo za kraj, ja moram još jednom istaknuti pohvaliti organizatore ovog sajma, jer je organizacija ovakvog hi-fi eventa u doba recesije hrabar postupak i svake godine ćemo se rado odazvati i ovdje nastupiti.
Ovo je sajam ljubitelja glazbe, to mi je jako bitno, ovo nije isključivo sajam hi-fija. Na hodnicima i u salonima i sobama se nalaze ljubitelji glazbe, i to mi je strašno drago.
• Poštovani Deane, zahvaljujem na ovom razgovoru.
Hvala također!

Firma HD-INFO je u salonu izložila ovaj sustav: MSB Signature platinum DAC IV (17.500 USD), amplifikaciju Hexateq Ref 4.0 (4.000 EUR), zvučnike Manger Zerobox 109 IIe (4.700 EUR), Apple Macbook Pro, Pure Music Player (Itunes).

• U našem društvu nalazi se gospodin Robert Devčić iz firme HD-Multimedia.
Da, firma je HD INFO, ali za hi-fi domenu imamo firmu HD MULTIMEDIA, jer želimo u tom području nastupati u budućnosti. HD dolazi od high definition, a MEDIA kao vrsta medija, tj. kao sve vrste sustava koje mogu reproducirati high definiton medij.
• Ovo je Vaš premijerni izlazak na ovo tržište, tj. u javnost, dobrodošli! Pogledavši popis brendova koje zastupate, ostao sam ugodno iznenađen...
Pa da, možda za ova vremena u kojima je tržište slabije, mi smo se odlučili za jedna iskorak. Zapravo, želimo pokriti cijelo produčje tržišta, i pristupačnije proizvode, kao i high end proizvode. Tako smo izabrali različite brandove, primjerice Densen Audio i Manger speakers. Radi se o brandovima koji su dugo prisutni na svjetskom tržištu, recimo Densen već dugo nema zastupnika na našem tržištu... Densen oko ljeta priprema liniju novih proizvoda, pa se nadam da ćemo ih predstaviti na sajmu.
• Meni je u Vašoj ponudi za oko posebno zapeo brand YG Acoustics, njihove zvučnike sam u nekoliko navrata slušao na sajmovima u inozemstvu, i taj zvuk je gotovo redovito bio maestralan.
Da, YG Acoustics je nešto što stvarno pripada high endu. Dugo samo radili na tome da od njih dobijemo potporu ovdje u Hrvatskoj, u međuvremenu ih jedna tvrtka iz Srbije prodaje na teritoriju Hrvatske, ali oni nisu nigdje nastupali i gospoda iz YG Acoustics su nam dali povjerenje da ih mi ovdje zastupamo. Mi se nadamo da ćemo za idući Multimedia Hi-Fi show moći pokazati čak i njihov najbolji uradak, a to je Anat Reference II. Proizvodnja tih zvučnika dugo traje, na isporuku se čeka šest mjeseci...
• Dobro, to me ne čudi, jer radi se o ekskluzivnom prozvodu koji se ne štanca u tisućama primjeraka...
Tako je, svaki njihov proizvod se ručno ugađa u tvornici u Coloradu. U odnosu na neke druge etablirane marke, možemo reći da je YG Acoustics mlada firma, ali kroz ovo vrlo kratko vrijeme, radi se o zadnjih šet ili sedam godina, su pokazali da stvarno imaju jedan unikatni proizvod.
• Recite, kao ste zadovoljni ovogodišnjim Proljetnim Hi-Fi sajmom?
Pa, ja sam sa sajmom zadovoljan, ovo je naš prvi put da izlažemo... Tržište je u padu, ne možemo očekivati rezultate preko noći, ali se nadam da će se uskoro tržište više otvoriti, da će se ekonomska situacija popraviti. Onaj interes za audio koji je postojao u Zagrebu prije jedno desetak godina, nadam se da će se to vratiti. Naš biznis je primarno u IT tehnologiji, to je ono što radimo preko dana, a ono što preko noći radimo je audio. Danas na žalost nije moguće raditi samo audio.
• Krenuli ste ambiciozno, ja Vam želim puno uspjeha u daljnjem radu, nadam se da se vidimo i na jesenskom sajmu ovdje u Esplanadi.
Hvala i Vama, poštovanje.

Firma BFA (Beyond Frontiers Audio) iz Novog Sada je izložila sustav u kojem se nalazi njihovo hibridno integrirano pojačalo, zvučnici su bookshelf 3-sistemci neobičnog dizajna (dva bas drivera i dva visokotonca, 92dB osjetljivosti i 2.5 Ohma), a izvor zvuka je bio CD player.

• U našem društvu se nalazi gospodin Boško Piješčić iz firme BFA (Beyond Frontiers Audio) čiji proizvodnja se nalazi u Novom Sadu. Da Vas pozdravim u ime organizatora ovog sajma, želim Vam dobrodošlicu u Zagreb na Proljetni Hi-FI sajam. Vi ste relativno nova firma?
Tako je, osnovani smo prije godinu dana i tri ili četiri mjeseca, konkretno - startali smo 13. siječnja 2009. god, pretpostavljam da se taj "trinaesti" većini ljudi čini kao nesretan, ali nama se pokazao kao sudbonosan i sretan. Mi smo krenuli hrabro u cijeli projekt, ne znajući što nas sve putem čeka.
• Tko sve čini BFA?
BFA čine tri prijatelja, svi smo zaljubljenici u hi-fi. Dvojica su stručnjaci s dugogodišnjim stažem u audio projektiranju... Audio dio projektira gospodin Zdenko živković, on već dvadesetak godina živi u Kanadi, ima dosta dobru, čak svjetski poznatu reputaciju u dizajniranju audio uređaja. On je prije radio u firmi Sonic Frontiers u Kanadi, bio je dizajner čuvenih proizvoda te firme, sada trenutno je direktor razvoja i projektiranja u firmi Magnum Dynalab u Kanadi.
Drugi, zadužen za digitalni dio, je gospodin Andrija Sobolčki koji trenutno radi na Televiziji Novi Sad, također radi i razne projekte kao slobodni strijelac različitim firmama po svijetu.
I ja sam treći, taj spiritus movens, koji je to sve skupa uklopio u jednu cjelinu, u jedan tim. Po obrazovanju nisam elektro struke, nego sam građevinski inženjer zadužen za dizajn naših uređaja, kao i za marketing i promociju.
• Otkuda ideja, kako je nastala cijela priča?
Ideja je nastala slučajno, iz prostog razloga - ne tako davno sam od spomenute dvojice kupio jedan uređaj, radilo se o prototipu koji su oni izradili, i koji me oduševio, svirao je mnogo bolje od uređaja kojega sam tada imao doma. Tada sam ih upitao da počnu proizvoditi taj uređaj, da ga komercijaliziraju. Oni su rekli da nisu ni razmišljali o tome, jer imaju svoje poslove od kojih žive i jednostavno, ovo im je hobi.
• I Vama je hi-fi, barem za sada, hobi?
Pa i meni je hobi... I dakle, poslije par dana razmišljanja i dodatnih razgovora, odlučili smo pokušati. Jer jednostavno, nikada se ne zna gdje sreća spava. I tako je cijela priča krenula...
I odlučujući sastanak je bio 13. siječnja prošle godine, a BFA kao firma je registrirana prošlu jesen.
Prvi samostalni javni nastup nam je bio u Holiday Innu u Beogradu na hi-fi sajmu prije nekoliko mjeseci. Tamo smo dobili vrlo lijep prijem kod publike, ljudi koji se razumiju u hi-fi su prepoznali potencijal, mislim da smo ostavili dobar dojam na publiku.
Ovaj zagrebački sajam je naš drugi javni nastup, i zaista s vrlo velikim oduševljenjem smo primljeni, i tek sad smo postali svjesni da smo na pravom putu. Jer ovo će se događati i drugdje u svijetu, samo što će jezik biti drugačiji, ljudi će govoriti talijanski, njemački, engleski, kineski... Ali će reakcija publike biti identična. Jer to što se dešava, to je na emotivnom nivou. To je barem moj utisak koji ne možete platiti, to nema cijenu. To je ta vrijednost koju sam ja doživio ovdje na sajmu u Zagrebu.
• Inače, kako ste zadovoljni s ovim sajmom?
Posjeta je izuzetna, puno veća nego na sajmu u Beogradu... Mislim da su ljudi ovdje u Zagrebu posvećeniji hi-fiju nego ljudi u Beogradu. Ovdje ljudi ne gledaju mnogo na cijenovni rang, nego primarno gledaju na zvučni doživljaj i emociju koju doživaljavaju slušajući glazbu. Moguće da mnogi od njih neće imati prilike da kupe naše pojačalo trenutno, ali će im to biti san, kao što ljudi kupuju Porchea u šezdesetima.
• Što BFA nudi u trenutnoj komercijalnoj ponudi?
Trenutna komercijalna ponuda je zasnovana na jednom proizvodu, to je integrirano hibridno pojačalo koje smo i predstavili na ovom sajmu. Namjera nam je bila stvoriti proizvod koji će biti entry level high end. Pojačalo u sebi ima integriran DAC, maloprodajna cijena mu je 9.975 eura s porezom, a sajamski popust iznosi 3.000 eura. Taj popust će važiti do iduće godine, do idućeg Proljetnog sajma u Esplanadi. Svu zaradu investiramo u daljnu promociju i sajmove. Jer bolje je prodati veći broj komada, jer svaki prodani uređaj će u vlasnikovom domu čuti još barem tri ili četiri njegova prijatelja.
• U par crta mi opišite topologiju Vašeg pojačala koje ste ovdje prezentirali...
Topologija pojačala je urađena na patentima Zdenka živkovića i Sobolčki Andrije. Suština je sljedeća: cjelokupni lampaški gain je 100%, tako da zvuk izlazi direktno iz lampe i poslije toga ide na strujno pojačalo. Drajveri i izlazni tranzistori su Sanken, svaki snage 130W, ukupno 20 komada(po kanalu 10 kom, dual mono, dva GRETZ-a). Elektroliti su Mundorf M-Cap 22000uF/63V, 4 komada po kanalu(88.000uF), 1,5 cm od tranzistora. Kompletno ožičenje pojačala je odrađeno sa srebrnom i zlatnom žicom, a kučište pojačala je napravljeno od švedskog alčuminija, i to miltary grade za avio industriju. Kompletna završna obrada pojačala se radi u Švedskoj, na žalost to nije moguće odraditi na zadovoljavajući način u Srbiji. Za početak smo proizveli malu početnu seriju od 100 komada pojačala, to nije mnogo u svjetskim okvirima.
• Koji su planovi za budućnost?
Na osnovi iskustava s ovog sajma u Zagrebu, moramo ići na minimalno četiri sajma godišnje. Planirali smo ići na svega dva sajma godišnje, ali je odluka promijenjena. Uplatili smo nastup na ovogodišnjem sajmu Rocky Mountains u Coloradu, nadamo se da ćemo tamo ostvariti poslovne kontakte. Američko tržište je izuzetno potentno, i vjerujem da cijena našeg pojačala Amerikancima neće biti problem.
Za Rocky Mountains spremamo još dva uređaja, to su mono blokovi i pretpojačalo, ti uređaji bi trebali napraviti medijski prodor na svjetskoj hi-fi sceni. Radi se o mono blokovima u kojima neće biti nijednog kondenzatora, to je patent nastao kao rezultat 20 godina rada...
• Neki dan ste mi rekli o kojoj očekivanoj maloprodajnoj cijeni se radi?
Cijena je... Moguće da će ovo djelovati šokantno ili nerelano, svatko će to tumačiti na svoj način... Ali, tu cijena ne igra ulogu, uloga je dominantna u tom zvučnom doživljaju koji će se, nadamo se, moći osjetiti. Rang cijene je 210.000 dolara za par mono blokova, plus 90.000 dolara za pretpojačalo. Znači, radi se o jednom set-upu od 300.000 dolara. Svaki komentar na cijenu je do daljnjega suvišan, prvo se uređaji trebaju poslušati.
• Slažem se da cijena u ovom slučaju ne igra ulogu...
Tako je. Važno je da ono kada osjetite emociju, kada čujete taj zvuk, možda shvatite da ste došli do onoga što ste tražili cijeli život. Hi-fi je beskonačno traženje. U hi-fiju, mislim da onaj tko krene razmišljati o cijeni, taj nije audiofil. To je moje skromno mišljenje, moguće da griješim, ali ljudi koji su audiofili, po meni, oni na sasvim drugi način razmišljaju o svijetu. Hi-fi je intelektualno uzdizanje...
• Svakako i hedonizam.
Da, hedonizam koji ne deblja!
• Recite, zadnjih godina svjedočimo velikom uspjehu srpskih prozvođača na svjetskoj sceni. Radi se o možda četiri, pet ili šest brandova koji su ostvarili solidne rezultate na svjetskoj sceni... O čemu se tu zapravo radi?
Pa, vjerovatno da je to zasluga dugogodišnjeg rada u kućnoj varijanti. Kada su se stekli uvjeti da to postane komercijalno interesantno, ljudi koji su to radili su polako isplivali na sceni sa svojim proizvodima. Tako da je to kumulacija energije koja se potrefila. Pretpostavljam da je to jedna slučajnost, nikakva namjera, jer naprosto nema komunikacije među hi-fi prozvođačima u Srbiji, a to na žalost nije dobro...
• Vidim, Vi ste morali doći na ovaj sajam u Zagreb da biste po prvi put upoznali gospodina Nikića, vlasnika srpske firme NAT Audio...
Da, istina. I to nije za pohvalu... I to bi trebalo promijeniti...
• Gospodne Boško, toliko za sada, zahvaljujem na ovom razgovoru, nadam se da se vidimo i na Jesenskom Hi-Fi sajmu u Esplanadi...
Ne mogu garantirati za jesen, u jesen smo na sajmu Rocky Mountains, ali na Proljetnom Hi-Fi sajmu se vidimo 100%.

Firma ACQUISITUM MAGNUM je izložila sustav koji čine ove komponente: Silent Music Server (22.000 KN, 24/192 kHz uklj. SSD, BluRay + HRX), Berkley Audio Alpha DAC (40.999 KN), Son Et Image platforma (7.399 KN), DartZeel CTH-8550 pojačalo (135.000 KN), Wilson Benesch Torus + Amp (48.000 KN), Marten Miles III zvučnici (78.000 KN), Kubala Sosna Emotion (21.900 KN), Elation! (43.800 KN) te gramofon Kuzma Stabi S + subšasija + vanjsko napajanje + 313 VTA + Benz LP.

• S nama se nalazi gospodin Mario Dolinar, vlasnik firme Acquisitum Magnum d.o.o. iz Zagreba, a segment firme koji se bavi prodajom Hi-Fi opreme se zove Son Et Image...
Tako je. Son Et Image smo razmišljali otvoriti davnih dana, a to smo učinili početkom 2007. godine. Jedan od razloga je bilo nezdovoljstvo tretmanom kupaca Hi-Fi komponenti, kao i nezadovoljstvo načinom prodaje te iste opreme u Hrvatskoj. Tada su se Hi-Fi komponente prodavale kao u supermarketima, nisu postajale posebne slušaonice, prodavatelji su ignorirali kupce i okretali im leđa... Tretman kupaca nije bio adekvatan, jer ovakva vrsta opreme se prodaje jedan na jedan. Radi se o Hi-Fi komponentama koje imaju poseban pedigre, ova oprema je ekskluzivna i proizvodi se u malim količinama.
• Koje brandove Vi zastupate?
Zastupamo ASR Audio iz Njemačke, potom Berkley Audio Design iz Amerike, zatim DartZeel iz Švicarske... DartZeel je ovdje nova firma, radi se o konceptu pojačala koji se razvijao zadnjih 20-25 godina, a zadnjih par godina su Švicarci odlučili taj koncept i komercijalizirati.
Također zastupamo Kubala-Sosnu, oni su jedan od najpoznatijih proizvođača high-end kabela, radi se o kabelima koji se gotovo redovito nalaze na mnogim sajmovima u najboljim sustavima... Kada se na sajmovima predstavljaju najbolji uređaji, koriste se Kubala-Sosna kabeli. Zadnji takav primjer je bio sustav u kojemu su Kubala-Sosna kabeli bili spojeni na Wilson Audio Maxxx 3 zvučnike (80.000 USD) i Lamm top pojačalo (130.000 USD).
• To je bilo na kojem sajmu?
To je bilo 2009. na sajmu u Las Vegasu, a 2010. je Kubala-Sosna ožičila sustav u kojem su se nalazili najveći Tenori (phono preamp, linijski preamp + izlazno pojačalo, cca 220.000 USD), to je firma iz Kanada koju mi također zastupamo, i zvučnici Hansen (cca 200.000 USD). Za Kubala-Sosna kabele mogu reći da se radi o možda najtransparentnijim kabelima današnjice.
Nadalje, zastupamo i skandinavski brand Marten koji se na tržištu prvi put pojavio 1998., oni su najpoznatiji po svom zvučniku naziva Coltrane. To je brand koji je uspio oboriti publiku s nogu, radi se o keramičkim zvučnicima koji su sposobni svirati glazbu, naime, dotad se na keramičke zvučnike gledalo kao na zvučnike koji su preanalitični i suviše oštri.
Zastupamo i već ranije spomenuti kanadski Tenor Audio koji proizvodi pojačala, kao i Wilson Benesch koji prozvodi jedan od najboljih woofera na svijetu. U sustavu na ovom sajmu koristimo Wilson Benesch Torus subwoofer, on je skoro bešavno spojen sa ostatkom sustava, tako da sustav bez problema svira od 18 Hz do 23 kHz, i to vrlo linearno, bez ikakvih izobličenja ili isticanja bilo kojeg dijela frekvencijskog spektra...
• Da, slažem se s konstatacijom da se sub ne smije čuti, on se mora bešavno nasloniti na zvučnike.
Tako je. Također, naša firma ADM [www.adm.hr] radi i računala, na ovom sajmu kao izvor zvuka koristimo i kompjutor. Kompjutor je složen u suradnji s Keithom Johnsonom i Michaelom Ritterom, radi se o ljudima su snimili mnoge HRX snimke. U sustavu se nalazi i Berkley konverter, to je jedan od trenutno najpriznatijih konvertera uopće.
• Kako ste zadovoljni sajmom? Uprkos padu prodaje koji svi u ovom fahu bilježe, sajam je po broju izlagača i posjetitelja dosad najuspješniji?
U krizi se uvijek najviše ulaže u marketing. Izlagači moraju biti prisutni, moraju se pojaviti među ljudima kako bi pokazali da još postoje uprkos svim poteškoćama.
• Svi izlagači ističu da su hi-fi forumaši zastupljeni na sajmu u manjem dijelu, i da ima najviše novih lica...
Forumaši su ljudi koji više pišu na forumima, nego što kupuju. Forumaši u pravilu i ne dolaze na sajmove, oni se u pravilu bave samo teorijama, razmišljaju koliko tko zarađuje, a ne razmišljaju o tome da mi plaćamo režije, poreze, prireze, sajmove, davanja, uvoze, hladni pogon itd. Dovoljno je pogledati npr. neke tenisice koje se prodaju za 1.000 KN, a u nabavi koštaju 100 KN, a nakon 5 mjeseci se na te iste tenisice daje 50-60% popusta, a i tada se na njihovoj prodaji zaradi... Ali, Vas nitko ne tjera da kupite pojačalo koje košta jako puno, možete kupiti i entry level pojačalo... Isto tako je i s odijelima - možete kupiti odijelo za 500 KN, a možete kupiti i ručno rađeno odjelo. A hi-fi, tj. high-end je tek jedan mali segment ukupne ekonomije... Probajte ući u salon u kojem se prodaje Ferrari, i probajte zatražiti popust... Ako nemate novce, nećete ići tramvajem, nego ćete ići pješke.
Proizvodi koje mi zastupamo spadaju u high-end klasu, tu nema velikih multinacionalnih brandova, naši proizvodi su usporedivi s finim satovima ili skupocjenim odijelima. Pogledajte firmu DartZeel, konstruktor je 20 godina razmišljao i razvijao to pojačalo, i to pojačalo je praktički nemoguće kopirati u DIY varijanti. Pogledajte Pass Labs, tj. Nelsona Passa, on je u javnost dao sheme svojih pojačala, ali nijedno DIY Pass pojačalo ne zvuči kao original.
• Gospodine Dolinar, zahvaljujem na ovom kratkom razgovoru, nadam se da s vidimo i na Jesenskom sajmu ovdje u Esplanadi, želim Vam puno uspjeha i sreće u daljnjem radu.
I Vama isto. Ovo je jedan od najboljih Multimedia Hi-Fi sajmova ikada, čak i puno bolji nego sajam u Ljubljani.

Firma AUDIO SAN je u vlastitom salonu izložila dva sustava. Prvi sustav čine: Audio Physic Virgo zvučnici, Rega Isis CD player, sve spojeno na Brston B100 pojačala. Drugi sustav čine: T+A integrirano cijevno pojačalo, Rega Isis CD player, plus zvučnici PMC Fact 8.

• S nama se nalazi gospodin Edvard Potisk, vlasnik austrijske firme AviTech koja je regionalni distributer brandova PMC i Bryston. Kako ste zadovoljni ukupnom krvnom slikom ovog sajma?
Pa, u jednoj rečenici, puno je bolje nego prošle godine, nadam se da će se taj trend i nastaviti. Na sajmu je dosta posjetitelja koje svi izlagači žele, a to su ljudi koji nisu dio postojeće audio scene, to su ljudi koji možda doma nemaju kvalitetniji audio sustav, a nakon ovog sajma se to možda promijeni. Vidim da ljudi koji dolaze na ovaj sajam pokazuju interes za izloženu audio opremu, posjeta je dobra, a uvjeti izlaganja i saloni su izvanredni.
• Gospodin Darin Kostrevec, suvlasnik firme Audio Dream, će nam reći par riječi o novitetima koje je Audio Dream izložio na ovom sajmu...
Najatraktivniji novitet koji smo izložili je novi Rega CD player, s tim playerom Rega je ušla u ultimativnu kategoriju, to je cost no object uređaj. Međutim, kako je Rega i inače poznata kao best buy firma, ovaj njihov najnoviji player košta 54.000 KN, što u nekakvim high-end relacijama i nije previsoka cifra. Na internetu već postoji dosta testova i iskustava korisnika koji potvrđuju kvalitetu ovog proizvoda. Dobili smo ga netom prije ovog sajma, i osobno sam ostao iznenađen koliko pažnje je posvećeno svim detaljima kod ovog playera, on dolazi u velikom drvenom sanduku, uz njega se dobiva audiofilski strujni kabel, audiofilski interkonekt - kada to sve vidi, kupac se osjeća počašćenim, zato jer mnogo skupljih konkurentskih CD playera ne nudi ovaj nivo kvalitete, usluge i komfora.
• Gospodo, vidim da imate mnogo klijenata u Vašem salonu, neću Vas više zadržavati, zahvaljujem na ovom kratkom razgovoru.

COLIBRI LABS, firma iz Rijeke, je specijalizirana za proizvodnju audiofilskih kabela. U sobi na prvom katu su izlagali u suradnji s firmom Audio Dream, a u sustavu s nalaze: Mimetism CD player, Bryston 26 preamp, Bryston 4BSST izlazno pojačalo, zvučnici su Colibri Labs Mystic, a cijeli sustav je ožičen kabelima Colibri Las Tao i Materia.

Firma dB AUDIO je izložila dva paralelna sustava. Prvi sustav čine Accustic Arts komponente: AMP1 izlazno pojačalo, PREAMP-1 pretpojačalo, CD player oznake CD-1, sve spojeno na Audium Comp 7 zvučnike. Drugi sustav čine Audio Analogue komponente: CD player oznake Rossini, integrirano pojačalo Verdi Cento, sve spojeno na Audium Comp 5 zvučnike. Oba sustava su kompletno ožičena Accustic Arts kabelima.

• Nalazimo se u društvu gospodina Damira Bolteka, vlasnika firme dB AUDIO. Ukratko nam predstavite svoju firmu i brandove koje zastupate...
Firma dB Audio distribuira sljedeće brandove: talijanski Audio Analogue, njemački Accustic Arts, njemački Audium Electro Acoustic, austrijski Ayon, plus talijanske gramofone Vyger.
• Što je trenutno najatraktivnje u Vašoj ponudi?
Premijerno na ovom sajmu prikazujemo firmu Audio Analogue, radi se o brandu koji dosta dugo nije bio na zastupljen na hrvatskom tržištu, kao i njemačke Audium Electro Acustic zvučnike koji su potpuno novi i na europskom tržištu, konretno se radi o modelima 3, 5 i 7 koji su rang cijene od cca 7-17.000 KN. Svi modeli ovih zvučnika se mogu dobiti u raznim finišima, ovdje smo izložili modele u crnom i bijelom piano finišu.
• Kako ste zadovoljni s ovim sajmom?
Više nego zadovoljan. Bilo je jako puno ljudi, mnogo novih lica, bilo je svega. Ljudi koji su posjetili moju sobu su bilo vrlo zadovoljni cijenama ovih proizvoda i zvukom koji su ovdje čuli.
• Vidim da imate gužvu u svojoj sobi, toliko za ovaj put, zahvaljujem na razgovoru.

SLIKA ISPOD: MIRKO SMOLIČ - SM AUDIO DESIGN & DEJAN NIKIĆ - NAT AUDIO

U apartmanu 116 na prvom katu bilježimo zajednički nastup dva slovenska proizvođača, GALLUS AUDIO TECHNOLOGY i SM AUDIO DESIGN. U sustavu se nalaze: gramofon SM Audiodesign model Primus s ručkom Helius i Clearudio zvučnicom, NAT Audio phono pretpojačalo, CD player Audio Aero Prima + DAC Stylos Stx, linijsko pretpojačalo Rogue audio 99, dva mono bloka Rogue audio M150, sve spojeno na Gallus Aldebaran zvučnike, a sustav je ožičen kabelima Siltech, AudioQuest i NAT Audio. Cijena kompletnog sustava iznosi cca 55.000 EUR.

• U društvu smo s gospodinom Mirkom Smoličem, slovenskim proizvođačem gramofona. Dobar dan i dobro došli na Proljetni Hi-Fi sajam ovdje u Esplanadu!
Hvala! Čestitam na dobrom sajmu, sve protiče i više nego u redu, publika koja je posjetila ovaj sajam mi se sviđa, imam dojam da ih analogija zanima... Ukupna atmosfera na sajmu je vrlo dobra. Sa zvukom koji imamo u našoj sobi sam zadovoljan, mislim da je to jedan od boljih zvukova na sajmu.
• Vaša firma SM AudioDesign se bavi proizvodnjom maloserijskih i visokokvalitenih, ručno rađenih gramofona, otkuda ideja o proizvodnji gramofona?
Pa, još odmalena u sebi imam usađenu ljubav prema analognom zvuku, od svoje 15. godine slušam samo gramofone, a proizvodnjom gramofona se bavim zadnjih 10 godina... OK, doma ponekad slušam i CD player, ali CD za mene nije onaj prvi vir... I kada slušam CD player, to je u backgroundu... Gramofoni su moja velika i moja prva ljubav. Uvijek kada ih radim, to je kao da ih radim za sebe, nastojim uvijek dati maksimum sebe u proizvodnju gramofona... Moji gramofoni nisu za širu publiku, a pretpostavljam da nisu ni jeftini. Ja sa svojim gramofonima ne mogu, a ni ne želim konkurirati nekoj masovnoj proizvodnji.
• Konkretno, o kojim ciframa govorimo?
Moj gramofon koji sam predstavio na ovom sajmu, radi se o modelu Primus, njegova cijena s ručkom iznosi 7.000 EUR. Kao i kod mojih drugih gramofona, ni kod ovoga ne radim s jeftinim materijalima. Primjerice, motor u Primusu je motor koji se danas u masovnoj proizvodnji ne uporebljava jer je preskup, to je Studerov motor, to je motor koji bi bez problema trebao i mogao raditi 24 sata dnevno, 365 dana u godini, i tako idućih cca. 30 godina. Dakle, to je gramofon koji se bez problema može koristiti i u kućnim i u profesionalnim uvjetima...
• Gospodine Smolič, hvala na kratkom razgovoru, neću Vas više zadržavati, vidim da morate ići promijeniti ploču na gramofonu! Uživajte!

Slovenska firma UBIQ je u najvećem salonu u razizemlju izložila sustav koji čine ovi uređaji, radi se o vjerovatno i najskupljem sustavu na sajmu: Avantgarde Trio + 2 x SubHorn (52.000 EUR), SACD player Goldenote oznake SACD 300 (3.000 EUR), integrirano pojačalo Demidoff Diamond Goldenote (19.500 EUR), sve ožičeno s kabelima Goldenote (cca 5.000 EUR).

• U našem društvu je eminentni predstavnik još eminentnije firme UBIQ iz Ljubljane, gospodin Samo Podobnik. Dobar dan i dobrodošli, kako se osjećate na Hi-Fi sajmu Zagrebu?
Prvo, hvala na pozivu na ovaj sajam, i hvala na jako lijepom ambijentu. Svoje uređaje smo izložili u salonu veličine cca 70 m2... Salon je izvrstan, akustika tog salona je odlična, na podu je dobar tepih, plus zastori na prozorima... To je za nas dosad najbolji salon u kojem smo izlagali na nekom hi-fi sajmu!
• Gospodine Podobnik, vidim da imate veliku gužvu u svom salonu pa Vas više neću zadržavati, hvala na ovom kratkom razgovoru!
Hvala Vama!

SLIKA ISPOD: BRANKO BARIČIĆ - ALB I DRAŽEN ŽANKO

U sobi na katu firma ALB je izložila sustav koji čine ovi uređaji: ALB Black Master mkII 3-sistemski bookshelf zvučnici (44.895 KN s PDV-om), 2 x Black Master sub (26.937 KN po komadu, cijena s PDV-om), CD player Accuphase DP-67 (cca 36.000 KN), dva Bryston monobloka oznake 28B-SST-2 (62.700 KN s PDV-om, cijena po komadu), a cijeli sustav je ožičen kabelima LAT International i Cardas Golden Reference.

U salonu u razizemlju nalazi se zagrebačka firma AUDIO SUSTAVI koja je tijekom tri dana sajma imala a(tra)ktivnu prezentaciju, naime, posjetitelji su mogli nazočiti predstavljanju tri različita sustava. Prvi sustav čine ovi uređaji: Naim Nait XS integrirano pojačalo, Naim XSCD player, FlatCap 2XS napajanje, sve ožičeno s Naim kabelima i spojeno na ProAc D18 zvučnike. Drugi sustav čine ovi uređaji: Plinius 9100 integrirano pojačalo, Naim CD5i CD player, Vandersteen 2CE SIG mkII zvučnici, sve ožičeno s Naim i LAT International kabelima. Treći sustav čine ovi uređaji: Air Tight Acoustic MasterPiece AM 21 cijevno integrirano pojačalo, Naim CD 5i CD player, ProAc Tablette Ref 8 Signature zvučnici, sve ožičeno s NAIM i LAT International kabelima.

• S nama se nalazi gospodin Jurica Kosović, djelatnik zagrebačke firme Audio Sustavi. Dobar dan i dobrodošli na Proljetni Hi-Fi sajam!
Hvala! Dojmovi o sajmu su i više nego pozitivni. što se tiče posjećenosti, to nas je itekako iznenadilo. Odziv posjetitelja na naše proizvode je također jako dobar i time smo zadovoljni. U salonu smo složili jeftiniji set-up, što znači da nijedna audio komponenta u sustavu nije skuplja od 20.000 KN. Na taj način smo htjeli izbalansirati cijelu priču da budemo solidarni s krizom.
Od izloženih uređaja posebno želim istaknuti premijerno prikazivanje ProAc-ovog najmanjeg samostojećeg zvučnika iz Response serije, radi se o modelu oznake D18, on je svirao u kombinaciji s integrircem Naim Nait XS... Taj Naim integrirac je u svjetskim tiskovinama pobrao samo lovorike, on je rang cijene 13.800 KN, a zvukom je jako blizu Naimovom referentnom integrircu oznake SuperNait. Kao CD player je svirao Naim XS s napajanjem FlatCap. Taj sistem je svirao prva dva dan, dok smo treći dan kombinirali dva sustava. U prvom od ta dva sustava je svirao Naim 5i CD player, cijevno pojačalo Air Tight Acoustic MasterPiece koje ima snagu 2x22W i bez problema je ovako veliki salon ispunio zvukom... Zvučnici u tom sustavu su bili ProAc Tabette Signature 8, radi se o svega pedalj visokim zvučnicima, i oni su bez problema zvukom ispunili ovako veliki salon.
U drugom sustavu su se nalazili Naim 5i CD player, Plinius 9100 integrirano pojačalo, plus Vandersteen 2CE Signature MKII zvučnici... Taj Vandersteen je dobio iznimno dobru recenziju na Audio pulsu, generalno se radi o jednom od najvećih best buy zvučnika na svijetu. Mislim da na tržištu ne postoji zvučnik koji košta te novce, zvučnik koji svira na takav način i koji je full range. To je zvučnik koji naprosto svira muziku i koji nije tako krvavo analitičan kao mnogi zvučnici današnjice. Vandersteena smo spojili na LAT SS-1000 mkII bi-wire zvučnički kabel, ostatak sustava je ožičen s Naim kabelima, plus Siletch strujaši.
Novitet u našoj ponudi je i referentna Siltech strujna letva, to je njezino premijerno pokazivanje na ovim prostorima.
• Cijena te strujne letve nije malena...
Govorimo o cijeni cca 19.000 KN. Interno ožičenje te letve je čisto srebro, i ta letva nije nikakva klasična filtracija...
• OK, ali ja pretpostavljam da će prosječan hi-fi konzument sam sebi postaviti ovo pitanje - sustav koje vrijednost bi čovjek trebao imati da se odluči na kupnju strujne letve te cijene?
Interesatno je da se pozitivan utjecaj ove strujne letve čuje na sustavima koji uopće ne koštaju mnogo. Osobno sam se iznenadio kad sam ovu letvu u dućanu spojio na sustav ukupne vrijednosti cca 25.000 KN. Ova letva je u tom sustavu donijela još više zraka, detalja, dubinu, bolju definiciju stagea itd.
• Recite, odabir muzike koju su posjetitelji na ovom sajmu mogli čuti u Vašem salonu je dosta atipičan, kod Vas nijednom nisam čuo da puštate univerzalne izvođače poput Patricie Barber ili Diane Krall...
Pa dobro, moram priznati da i mi tu muziku ponekad znamo pustiti, u pravilu po željama posjetitelja. Ali u pravilu izbjegavamo puštanje takve muzike, pogovoto zadnji dan sajma... Glazba koju mi najčešće puštamo je rock antologija, od Stoogesa do Iggy Popa, pa i Robbie Williams... U pravilu puštamo nekakvu normalnu muziku, muziku koju svakodnevno možete čuti na radiju.
• Toliko za sada. Gospodine Jurica, zahvaljujem na ovom kratkom razgovoru!
Hvala!

Firma MBI je izložila širok dijapazon svojih časopisa (T3, Hi-Fi Choice, Digital Foto, Hausbau...).

Portal USPOREDI.HR je na sajmu imao interaktivan štand.

CD shop SPIRIT OF MUSIC je prodavao CD-ove i LP ploče.

AUDIO CINEMA ART je imao štand s CD-ovima i LP pločama.

AQUARIUS RECORDS je imao štand s CD-ovima i LP pločama.

DALLAS RECORDS je imao štand s CD-ovima i LP pločama.

Komentirajte ovaj članak!
Pošaljite svoje komentare putem maila
Komentare ćemo objaviti u rubrici Pisma & Savjeti


© SVA PRAVA ZAŠTIĆENA WWW.AUDIOPULS.HR 2010