● Da li ste slušali Analysis Audio zvučnike? Koji su dojmovi?
Da, slušao sam ih, dopali su mi se. Kada usporedimo Apogee i Analysis, Analysis ima bolju iskoristivost, ali zato jer Analysis nije tonski primjereno ugođen. Recimo, Apogee je imao uzdignut bas u odnosu na ostatak frekvencijskog spektra, a Analysis to nema, on je jako prezentnog zvuka.
Kako bilo, ja sam odlučio da neću ići tim putem, iako bih tako mogao drastično sniziti troškove. Samo ću reći, usporedbe radi, da sam ja bio izradio zvučnike poput Magnepan 20.1, i ja računam da njihov trošak izrade tog najvećeg modela iznosi oko tisuću dolara za par...
● Ako ne i manje. Ali kod njih igra količina, a i oni imaju vlastite strojeve za obradu drva i željeza, vi ih nemate itd. Takve usporedbe nemaju puno smisla. Ja osobno sam slušao poveći broj planarnih zvučnika, kod velike većine tih zvučnika je temeljni problem bas - bas je brz, točan i definiran, ali i odrezan, mršav, suh i kratak.
Da, to je istina, baš sam to htio reći! Ja sam bio izradio slične baseve kakve imaju Magnepan ili Apogee, ja sam to sve pomno slušao i analizirao. Koji su bili moji zaključci? Kao prvo, iskoristivost panelnog basa je užasna, jako loša. Drugo, dijelovi folije bi se počeli raspadati kada bih svirao baseve ispod 30 Hz. I treće, Magnepan ima suviše strm pad u filteru, a to znam da ubija dinamiku, to mi se ne sviđa. Što se mene tiče, ja bih Magnepan 20.1 konstruirao sasvim drugačije. S tim driverima, ja bih ugradio skroz drugu skretnicu. Jer ja znam kako bi se mogla izvući dinamika iz tog zvučnika, a i znam kako iz njega dobiti manja izobličenja u zvuku. Ali to je njihov zvučnik, njihova politika.
Dakle, ja sam sve te mane planarnih zvučnika htio popraviti sa svojim zvučnikom. I mislim da sam u tome uspio. Moj zvučnik ima odličnu dinamiku, a frekvencijski raspon iznosi 30 Hz do 30 kHz, i to uz vrlo visoku linearnost.
● Predstavite mi trenutnu ponudu svojih komercijalnih modela...
Model Impulse možete poslušati ovdje kod Igora (opa.ur. – vlasnik ljubljanske trgovine Ubiq/Vklop). Taj model ima četiri 12-colna bas drivera, a imam i manji model koji ima četiri 10-colna bas drivera.
● Koje su maloprodajne cijene u igri?
Veći zvučnik košta 30.000 eura, a mali još nema formiranu cijenu. Probat ćemo da ona bude ispod 20 tisuća.
● Ovo danas je prvo predstavljanje u Sloveniji?
Da, prvo u Sloveniji, drugo u svijetu. Prvo je bilo u Las Vegasu ove godine...
● Kako je bilo u Vegasu? Da li ste išli samostalno kao izlagač, ili u društvu nekog drugog izlagača?
Ne, išao sam solo, sve sam morao sam platiti. Iskustvo je bilo jako, jak dobro. Prema mnogima, moj zvuk je bio jedan od ponajboljih zvukova na sajmu. Prvih par dana na sajmu svirao sam s kompjutorom kao izvorom, on je preko Hi-Face USB-BNC pretvarača bio spojen na Eastern Electric Mini-Max DAC, sve spojeno na australske Naxa mono-blokove.
A nekoliko mjeseci prije Vegasa sam poslao mail u japanski Wavac, pitao sam ih da li bi mi posudili svoju opremu za nastup. To mi se učinilo logično jer oni su bili moji susjedni izlagači u hotelu Flamingo u Vegasu. Nikakav odgovor od njih nije stigao. A kada su došli u moju sobu, kada su poslušali moje zvučnike – oduševili su se, nisu to očekivali!
Jonathan, američki distributer za Wavac, mi je prišao i rekao da pričekam 10 minuta – za 10 minuta se došli u moju sobu s velikim sanducima u kojima su se nalazili 100 kilogramski 60-watni Wavac mono-blokovi! Samo pretpojačalo je bilo zapakirano u tri kutije, a vrijednost sve robe koju su mi posudili je bila oko 90.000 USD. Trebalo im je pola sata da sve spoje, a zvuk sustava je bio fenomenalan u srednjetonskom i visokotonskom području.
A par mjeseci prije sajma uopće nisam znao da li ću nastupiti, to je bio takav stres. Majstori kojima sam dao da mi izrade drvene i metalne dijelove zvučnika su kasnili, tako da je prava magija da sam uopće stigao na sajam, zamalo da nisam ni nastupio...
● A sigurno ste bili uplatili i akontaciju... Iako kod Vegasa nije problem u cifri koju platite za sobu ili salon, koliko su papreno skupi troškovi transporta robe koju želite izložiti na sajmu.
Transport robe me koštao 6 tisuća eura od Ljubljane do Vegasa, i nazad preko 7 tisuća eura. Ja sam imao ukupno 1,2 tone robe za transport! A za izložbeni prostor u Vegasu sam platio ukupno četiri tisuće eura, tj. šest tisuća dolara. Još su mi manji model zvučnika totalno uništili na američkoj carini...
● Zar nije bio zapakiran u čvrstoj i tvrdoj ambalaži?
Ambalaža je bila netaknuta! Netko je otvorio ambalažu, vjerojatno skočio unutra, slomio staklenu šasiju zvučnika, pritom i otrgnuo nekoliko bas drivera. To se nije moglo desiti slučajno ili na putu. Ne morate biti naučnik da shvatite da je netko s namjerom potrgao moje zvučnike.
● Nadam se da je zvučnik bio osiguran...
Da, da, ja sam to sve osigurao. Ali ipak, ja sam uzeo toliko puno robe jer htio sam prezentirati dva sistema. Usprkos svim tim problemima, ipak sam uspio doći do Vegasa.
● Da li ste nešto konkretno napravili u Vegasu što se tiče posla?
Pregovaram već par mjeseci s jednim distributerom iz Kalifornije, ali on kaže da ga prvenstveno zanima manji model, kaže da će s njime lakše probiti led na tržištu. Dobio sam i pet ponuda za test, a sada to moram sve financijski vidjeti kako dalje... Igor kaže da će mi pomoći na svaki mogući način. A kada sam počeo dizajnirati moje zvučnike, moje ciljano tržište su bili Kina i Hong Kong.
● Da, ne treba Vam više od jednog kvalitetnog distributera u Kini, ne treba Vam ništa više od toga...
Da, i to je istina. Neki mi savjetuju i da sam prodajem direktno svoje zvučnike.
● Sve najbolje u budućnosti Vam želim!
Hvala na Vašem vremenu, pozdrav svim čitateljima Audio Pulsa!