DISKOVI ZA PAMĆENJE, VOL.3

Kenny Rankin, "Because of you" CD


  tekst: Marko Pecotić, srpanj 2006

Moram priznati da je odaziv posljetitelja na našu nedavno uvedenu rubriku SNIMKE ZA PAMĆENJE izvrstan, mnogi se čitatelji često javljaju i pitaju kada će izaći novi članak o nekoj vrhunskoj snimci. Mi ćemo se svakako potruditi da to bude što češće, a u ovom članku se osvrćemo na jednu pravu deliciju koja je izdana početkom 1990-ih godina prošlog stoljeća. Izvođač je gospodin Kenny Rankin, a album je "Because of You" koji je izdan za poznatu audiofilsku etiketu Chesky records u rujnu 1991. godine (oznaka diska JD63). Za etiketu Chesky su izdani mnogobrojni albumi, neki od njih su bili bolje, a neki lošije snimljeni – ovaj album, prema mom sudu, spada u neke od najboljih snimki koje su momci u Cheskyu ikada napravili. Mnogi glazbeni kritičari će se složiti da je to jedan od najboljih albuma koji je Kenny ikada snimio. Odličan vokal, vrhunska svirka, vrhunski muzičari i odlična snimka – sve su to elementi koji su i više nego dovoljni da se ovaj album uvrsti u ovu rubriku. Iako je u širim krugovima prilično nepoznat, među ozbiljnijim ljubiteljima glazbe i audiofilima Kenny Rankin je poznato ime. Na sceni djeluje više od 40 godina i do danas je snimio više od deset albuma. Već u dobi od 16 godina mu je izdan prvi album za etiketu Decca.
Objekt ovog teksta je kompozicija pod naslovom "Always" koja se također pojavila i na audiofilima jako dobro poznatom kompilacijskom albumu "Best Of Chesky Jazz & More Audiophile Tests Vol. 2" (Chesky JD68).
Skladba "Always" može poslužiti kao test audio sistema za mnogobrojne relevantne audiofilske parametre. U ovoj se skladbi pojavljuje samo Kenny koji accapela izvodi svoju verziju ovog standarda. Kennyev vokal bi trebao zvučati vrlo emotivno, prirodno, izražajno, otvoreno i nježno. Ova snimka može poslužiti kao dobar test za srednjetonsko područje. Vokal mora biti vrlo jasan, pun informacija. Grlo vokala mora biti jasno izraženo s dobrim dinamičkim odnosima.
Vokal je smješten u centru zvučne slike, a s lijeve i desne strane s pojavljuje pucketanje Kennyevih prstiju. Reprodukcija Kennyeva tijela mora biti lišena ikakve atraktivnosti i upravo je to, s aspekta ovog članka, možda i najvažnija karakteristka ove snimke. Naime, posebnu je pažnju potrebno obratiti na odnos Kennyeve glave prema njegovim rukama. Mnogi će sistemi pogrešno reproducirati ovu snimku, dajući joj dozu atraktivnosti i neprirodnosti – odnos vokala prema rukama mora biti realan, kao da se pred slušateljem nalazi čovjek prosječne visine. Sistemi koji će na pogrešan i neprirodan način reproducirati ovu snimku će to učiniti na način da će se u centru zvučne slike nalazi Kennyeva glava tj. vokal, a ruke tj. pucketanje prstiju će od glave biti udaljene dva ili tri metra, pa će slušatelj imati dojam da se ispred njega nalazi gigant koji ima raspon ruku od tri ili više metara. Ispravan će sistem Kennyeve rukje tj. pucketanje prstiju ipak približiti njegovoj glavi tj. vokalu, čime slušatelj stječe dojam da se ispred njega nalazi osoba sasvim normalnih i prosječnih dimenzija.

Komentirajte ovaj članak!
Pošaljite svoje komentare putem maila
Komentare ćemo objaviti u rubrici Pisma i Savjeti